Park & Bike als goed alternatief

Hoe reizen we straks weer naar Zuidas? Onze Hello Zuidas Projectleider Openbare Ruimte & Veiligheid Fouad Benaya probeerde het Park & Bike abonnement uit. 

Coronacrisis dwingt tot nadenken over mobiliteit 
Uiteraard had ik wel eens gehoord van de deelfiets. Zelf vond ik dat toen nog een ver-van-mijn-bed-show. Totdat ik zelf actief gebruiker werd. De coronacrisis heeft mij gedwongen om na te denken over alternatieve reismogelijkheden naar het werk. Uiteindelijk heb ik gekozen voor Park & Bike – een samenwerking van Hello Zuidas, RAI Amsterdam en X.bike (Hello Bike). Na het parkeren van je auto loop je de RAI parkeergarage uit en staan de Hello Bikes al klaar om, via een paar simpele swipes op de Hello Bike app, gebruikt te worden.

Veel handelingen? Totaal niet. 
Zelf had ik het idee dat het veel tijd in beslag zou nemen. Maar dit is in de praktijk totaal niet het geval. Bij de RAI wordt het kenteken geregistreerd en gaan de slagbomen automatisch open en dicht. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over parkeerkaartjes bij de betaalautomaat, e.d. Zowel de garage als de deelfiets zijn heel gebruiksvriendelijk en erop gericht om je zo min mogelijk handelingen te laten verrichten. Dat bespaart een hoop tijd!

Frisse lucht Beatrixpark
Elke ochtend geniet ik van de frisse lucht in het Beatrixpark. Na slechts een paar minuten fietsen door het park bereik ik al mijn werkplek in het WTC in Zuidas. In deze coronatijden valt op dat het park intensief gebruikt wordt door (sport)scholen. Die levendigheid maakt de fietsrit door het park extra aangenaam. Bij aankomst zet je de Hello Bike gemakkelijk op slot via de app en kan de werkdag beginnen.

Meer weten of het Park & Bike abonnement? Kijk dan hier.


Fouad Benaya is onze projectleider Openbare Ruimte & Veiligheid. Binnen deze pijler is Fouad verantwoordelijk voor zowel het Veiligheids- als het Facility Management Platform. Lees hier meer over de pijler Openbare Ruimte & Veiligheid.